Time management met behulp van Outlook

donderdag
6 juni 2024
Veldkant 39
Kontich
09:00 - 12:00
NL  Nederlands

Opleidingen op maat

Deze opleiding liever op maat van jullie noden en doelgroep? Contacteer ons en we regelen dit voor jullie.
 
 

Omschrijving

Een mailtje versturen kunnen we ondertussen allemaal. Maar efficient omgaan met zeer veel binnenkomende e-mails en daarnaast ook nog alle andere taken beheren, wordt voor veel mensen steeds moeilijker. Met deze sessie willen we u graag op weg helpen. Handige tips en doelgerichte tips om sneller met Outlook en je algemeen takenbeheer overweg te kunnen.

Inhoud

Wetten van de tijd: 

  • Door bewust rekening te houden met de wetten van de tijd ga je veel winnen aan efficiëntie.
  • Je leert: Meer resultaat halen in minder tijd.  

Focus funnel: Tijd kan je niet managen, wel jezelf.  

  • Prioriteit zorgt voor een andere volgorde niet voor een korte tijdsbesteding. Wat zorgt wel voor tijdswinst? zelfmanagement: “Moet ik dit nu doen?”
  • Elimineren: Stilstaan bij wat we doen: bij elke taak nadenken of deze moet uitgevoerd worden (heeft het een meerwaarde)?  
  • Wat doe je met de mails die binnenkomen?
  • Automatiseren/vereenvoudigen: stilstaan bij hoe we het doen (is deze manier de meest efficiënte manier?) De vraag die aan jou wordt gesteld:
  • Welke werkflow past het best?
  • Hoe kan je antwoorden met zo min mogelijk handelingen/tijdsinvestering/tussenpersonen? Met andere woorden hoe verminder je ‘time-waste’.

Hoe omgaan met binnenkomende mail:

  • Wanneer een mail beantwoorden?
  • Hoe een mail beantwoorden?
  • Automatisch?
  • Met het antwoord?
  • Met plan van aanpak?
  • Via mail of een ander kanaal?
  • Welke toon of voice ga ik hanteren?
  • Hoe ga ik om met kettingmails?
  • Minder handelingen dankzij “snelle stappen”, “snelonderdelen” en “templates”

Waar/hoe bewaar ik mijn mail/informatie?

  • Mappen?
  • Teams?
  • Archief?
  • Hoe vind ik mijn informatie terug?
  • Mappen?
  • Teams?
  • Sharepoint?

Delegeren: Ben ik de aangewezen persoon om dit te doen?  

  • Kan ik delegeren?
  • Wat kan ik delegeren?
  • Hoe kan ik delegeren?

Agenda beheer: hoe hou ik controle over mijn agenda?

  • Wat doe ik wanneer en hoeveel tijd spendeer ik eraan?
  • Welke ruimte heb ik voor onderhoudstaken (dagelijks werk)?
  • Welke ruimte heb ik voor vergaderingen? Is het een meerwaarde dat ik aanwezig ben?
  • Welke ruimte heb ik voor onverwachte taken?
  • Welke ruimte heb ik om proactief mijn agenda te optimaliseren?

Doelgroep

Iedereen die efficienter moet of wil omgaan met zijn/haar tijd en zijn/haar e-mails.

Voorkennis

Basiskennis van Outlook.

Duur

1 halve dag

Prijs per deelnemer

265 EUR
Opleidingen op maat
Iedere organisatie werkt op een andere manier en geen enkele werknemer is hetzelfde. Wij bieden al onze opleidingen ook op maat van jouw organisatie.
Meer lezen